Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/zephyrgr/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758
Print si informatie digitala

Externalizare. Print si informatie digitala

Digital Report 2017 – un material semnat de Revista BIZ
martie 1, 2017
Digital Transformation – Microsoft Partner Sales Academy
martie 15, 2017
 
De la inceputul anului Zephyr Group are un nou client, ROEL, o companie specializata in servicii de externalizare imprimare si copiere. ROEL activeaza pe piata din 1991, are peste 1200 de clienti, service si suport cu acoperire nationala si este reprezentant RICOH si Samsung.

Daca ma uit la intamplare in orice numar din Harvard Business Review nu se poate sa nu gasesc un articol despre externalizare (outsourcing).

Exista o intreaga poveste in jurul acestui concept. Cel mai la indemana exemplu de externalizare pe care oricine, indiferent de industrie, il poate experimenta este cel al externalizarii servicilor de imprimare si copiere. In orice firma gasesi langa lift sau zona receptie cate un copiator multifunctional, un mini centru de comunicatie care transforma informatia digitala in informatie tiparita.

Am intrebat-o pe Monica Stroilescu, Director de Vanzari ROEL, care este “secretul” unei afaceri de durata si profitabila in aceasta industrie. Raspunsul Monicai a fost simplu: “iti spun acest secret, insa nu te astepta la ceva alambicat sau nici macar nou. Ca sa ai succes in aceasta industrie, trebuie sa asculti ce vor clientii, iar clientii vor doar atat: vor sa stie exact cat ii costa, vor o singura factura in fiecare luna si vor un singur punct de contact atunci cand au de rezolvat cate ceva. Restul e tehnologie”.

Intr-adevar, lucrurile trebuie sa fie simple. Externalizarea trebuie sa creeze spatiu pentru manageri ca sa se poata concentra pe aspectele specifice afacerii lor. Se intampla destul de des ca firmele sa externalizeze procesele de imprimare si copiere ca mai apoi sa nu beneficieze de ceea ce inseamna extenalizarea pentru ca sfarsesc prin a face micro-management-ul furnizorului. Asta se intampla atunci cand furnizorul de servicii nu este capabil sa ofere transparent cateva lucruri simple: un cost total clar, previzibil (rezultat in urma unui audit), o singura factura lunara si un singur punct de contact.

Am aflat cateva lucruri noi si utile inca din primele zile petrecute in sediul ROEL. Dar surpriza cea mai mare a venit cand Monica mi-a povestit, dincolo de serviciile de externalizare, despre cum face Ricoh, prin intermediul ROEL, legatura intre materialele tiparite si informatia digitala folosind software de recunoastere al imaginilor. E vorba de Clickable Paper. Dar despre asta voi scrie intr-un post urmator.